Kategorier
AllaRamar.seFAQ


F: Hänvisar storleksangivelserna till ramens yttermått eller till bildstorleken? 
A: Formatangivelserna ("ramstorlek") i vår online-shop hänvisar ALLTID till bildstorleken (se figur).

Bildmaß

F: Förskottsbetalning - hur fungerar det?
A: Om du väljer "förskottsbetalning" som betalningsmetod när du gör din beställning via shopen, vänligen överför det angivna beloppet omgående via din internetbank eller genom överföring via din bank till vårt butikskonto.
Vänligen ange namn och orderdatum vid överföringen. Så snart pengarna kommit in på vårt konto kommer din beställning att behandlas och ramarna skickas till dig. Räkna med minst 3 dagar till det att betalningen nått oss och lägg sedan även till leveranstiden.


F: Hur lång tid tar leveransen?
A: Ofta är tavelramarna speciellt utformade efter din bäställning. Därför är den genomsnittliga leveranstiden ca 1-2 veckor efter betalningsingång.


F: Gäller fraktkostnaden per artikel eller per beställning?
A: Fraktavgiften betalas bara en gång per beställning, oavsett hur många artiklar (per tillverkare), som beställs.

F: Levereras ramarna kompletta med glasskiva?
A: Alla våra ramar levereras komplett med glasskiva (beroende på val och beställning också med konstglas) och bakstycke. Bakstycket har alltid en upphängningsanordning för antingen horisontell eller vertikal montering. Dubbar, skruvar eller spikar ingår inte.

F: Vad gör jag om glaset går sönder i frakten?
A: Granska varorna omedelbart efter mottagandet. Om varorna levereras med spedition, kontrollera varorna i närvaro av budet och reklamera varan enbart på fraktdokumentet, vanligen INTE på följesedeln. Informera oss omedelbart via email: använd vårt kontakt-/ och servicecenter.


F: Har jag bytesrätt på varorna?
A: Ja! Det är vi skyldiga enligt lag. I fall du behöver skicka tillbaka varan ber vi dig vänligen att kontakta OSS innan. Vi ordnar det! Vänligen öppna inte ramens förpackningsfilm och ta inte bort hörnskydden. 

I fall du behöver skicka tillbaka varan ber vi dig vänligen att kontakta OSS innan
via E-Mail genom vårt Kontakt-/ och ServiceCenter.
eller per Tel: +43(0)1/3649130
Vi vill gärna att du ska bli nöjd!

F: Varför ska jag ange min email-adress och mitt telefonnummer i beställningen? 
A: Vi behöver email-adressen för att kunna skicka en orderbekräftelse till dig; utan den är beställningen ogiltig. Vi behöver den dessutom för att kunna kontakta dig om t.ex. frågor kring din beställning eller din leverans skulle uppstå. 

F: Har ni en prislista för återförsäljare? 
A: Nej! Vi är inte några grossister. Men vi kan gärna ordna ett individuellt specialerbjudande för större beställningar.  

F: Är det möjligt att få en tryckt katalog skickad till sig? 
A: Nej! Av kostnadsskäl undviker vi dyra katalogtryck och ger hellre tillbaka de insparade kostnaderna som prisförmån till våra kunder.


F: Kan mina uppgifter lämnas ut till en tredje part (t.ex.för reklamändamål)?
A: Nej! Vi använder enbart den utlämnade informationen för att bearbeta beställningen och endast med våra kunders samtycke. Vi lämnar definitivt inte ut några personliga uppgifter om våra kunder. Uppgifterna lämnas endast ut till en tredje part om det är ett partnerföretag som samarbetar i tillhandahållandet av tjänster. Dessa är logistikföretagen liksom vår partner för tavelramsproduktion. De utlämnade uppgifterna är i dessa fall endast sådana data som är nödvändiga för att kunna fullfölja en leverans.