Kategorier
AllaRamar.seHjälp

1. Val av produkt – Lägg till i varukorgen

I den detaljerade vyn av varje artikel måste den önskade varianten av din tavelram anges, innan priset kan visas. Det betyder att du först måste välja storlek, färg och ev. vilken typ av glas du önskar. Vårt system räknar automatiskt ut priset. Vänligen ange också hur stort antal du vill beställa. Genom att klicka på "beställ"-knappen överförs de inlagda artiklarna till varukorgen.

2. Varukorgen

Från och med överföringen av de första artiklarna visas texten "visa varukorg" i den vänstra rutan, under antalet inlagda artiklar i varukorgen. Genom att klicka på den knappen öppnar du varukorgen där du kan göra ändringar innan du genomför den slutgiltiga beställningen.

3. Ändringar i varukorgen

Följande alternativ är möjliga: Att ta bort ett objekt från varukorgen eller alldeles bredvid, ändra antalet på artiklarna, förutsatt att du redan angivit en mängd. Du kan sedan avsluta ändringarna i varukorgen och gå över till beställningsprocessen.

4. Beställningsförloppet – information om kunden/köparen

Är du redan kund kommer lagrad adressdata från din senaste beställning komma upp då du loggar in med din emailadress och ditt lösenord. Denna kan sedan ändras. Annars får kunden/köparen fylla i informationen i formuläret som finns där. I båda fallen bekräftar man att informationen är korrekt genom att klicka på "nästa".

5. Beställningsförloppet – Information om betalning

Här väljer du en betalningsmetod. Du kan välja mellan förskottsbetalning, autogiro, postförskott, faktura (begränsat, se villkor).
Vid förskottsbetalning överför du pengarna till vårt konto så skickar vi varan så snart pengarna har mottagits.
Vid autogiro erhåller du också 3% rabatt. Därför ser vi av säkerhetsskäl först till att pengarna tagits emot, innan vi fortsätter att behandla din beställning. Detta tillvägagångssätt är tyvärr absolut nödvändigt på grund av tidigare missbruk. Därför erbjuder vi också denna förskottsrabatt.
Vid betaning mot postförskott skickar vi ut varorna och du tar emot räkningen av leveranspersonalen vid mottagandet av varan. För detta tar vi ut en liten avgift.

I samtliga fall bekräftar du att informationen är korrekt genom att klicka på "till kassan". På sidan som följer måste du genom att klicka på kontrollrutan, godkänna användarvillkoren. Dessa kan du redan innan läsa på denna sida.

Om du vill komma tillbaka till varukorgen klickar du på "varukorgen". Genom att klicka på knappen "genomför beställning" genomförs beställningen i vårt shop-system slutgiltigt och bindande.

6. Mailinformation

Efter att ha genomfört steg nummer 6 får du en orderbekräftelse via e-mail. En beställning blir bindande först då vi skriftligen bekräftat eller levererat varan. Både orderbekräftelsen och avtalsbekräftelsen ska spegla innehållet i avtalet.

7. Kundens login

Kundens login är en viktig kärna i vårt moderna och innovativa shoppingsystem. Du har alltid tillgång till din personliga kund-login. Vid en beställning då adressinformationen saknas kan du som stamkund bekvämt betala med faktura (beroende på inköpsvolym).

Har du frågor? Slå oss gärna en signal. Vi finns här för att hjälpa till.